Haber Detayı
02 Kasım 2018 - Cuma 11:14 Bu haber 495 kez okundu
 
Hastanede kapıda karşılandılar
Hasta Hakları Günü’nde Devlet Hastanesi girişinde şeker ve kolonya ile karşılanan hastalar gösterilen ilgiden duydukları memnuniyeti dile getirdiler
Haberi


26 Ekim Hasta Hakları Günü münasebetiyle Bingöl Devlet Hastanesi Başhekimliği öncülüğünde Hasta Hakları Birimi ve Hasta Hakları Derneği tarafından günün anlam ve önemine dikkat çekmek için bir dizi etkinlik yapıldı. 365 gün 7/24 esasına göre hastalara hizmet sunan Bingöl Devlet Hastanesi, Hasta Hakları Günü münasebetiyle balonlarla süslendi. Hastane binası girişinde “Siz Olmasanız, Biz Olmayız” yazılı afiş asılırken, girişte kurulan standta hastalar ve yakınları şeker ve kolonya ikramı ile karşılandı. Öte yandan polikliniklerde ayakta muayene olan hasta ve hasta yakınları ile servislerde yatan hastalar ve refakatçileri ziyaret edilerek çeşitli ikramlarda bulunuldu.

Hasta Hakları Günü dolayısıyla ayrıca Bingöl Devlet Hastanesi Başhekimi Ali Ekin, hastane yöneticileri ve personeli ile basın mensuplarının katılımı ile Devlet Hastanesi Konferans Salonu’nda düzenlenen toplantıda Hasta Hakları Birim Sorumlusu tarafından hazırlanan slayt gösterisi eşliğinde brifing verilerek Bingöl Devlet Hastanesi’nin verdiğini hizmetler hakkında genel bir bilgilendirme sunumu yapıldı.

BAŞHEKİM EKİN’E ÖZVERİLİ ÇALIŞMALARINDAN DOLAYI TEŞEKKÜR

Toplantıda, Bingöl Devlet Hastanesi Başhekimi Uzm. Dr. Ali Ekin tarafından yapılan açılış konuşmasının ardından hastane bünyesinde verilen hizmetler hakkında bilgilendirme yapıldı. Başhekim Ekin ve Hasta Hakları Birimi tarafından hastanede görev yapan bazı uzman hekim ve sağlık çalışanlarına hasta ve hasta yakınlarına gösterdikleri ilgi, alaka ve başarılı çalışmalarından ötürü teşekkür belgesi ve plaket takdim edildi.

Bingöl Hasta Hakları ve Yaşlı Bakım Hizmetleri Derneği’nden (BİN-HASAD) Hasta Hakları Günü münasebetiyle yapılan basın açıklamasında, hasta hakları hususunda yaşanan sıkıntılara dikkat çekilirken, hasta hakları konusunda yüksek hassasiyet gösteren ve özverili çalışmalarda bulunan Bingöl Devlet Hastanesi Başhekimi Uzm. Dr. Ali Ekin’e teşekkür edildi.

“KANUNLARLA TEMİNAT ALTINA ALINAN HASTA HAKLARININ HER ZAMAN TAKİPÇİSİ OLACAĞIZ”

Açıklamada, şu ifadelere yer verildi: “Tüm hasta ve yakınlarının Hasta Hakları Günü’nün hayırlara vesile olmasını temenni ederiz. BİN–HASAD olarak derneğimizin mevzuatında belirtildiği üzere insanların bedeni, ruhi ve sosyal yönden tam bir iyilik hali içinde yaşamasının en temel hakları olduğu, hizmetin her safhasında daima göz önünde bulundurularak, herkesin yaşama, maddi-manevi varlığını koruma ve geliştirme hakkını haiz olduğu ve hiçbir merci veya kimsenin bu hakkı ortadan kaldırmak yetkisinin olmadığı bilinerek hastaya insanca muamele ile sağlık hizmetinin verilmesinde, hastaların ırk, dil, din, mezhep, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, ekonomik ve sosyal durumları ile sair farklılıkları dikkate alınmadan sağlık hizmetlerinin herkesin kolayca ulaşabileceği şekilde planlanıp düzenlenerek hizmet sunması kanuni mevzuatlarda belirtilmiştir. Kanunlarda belirtilmiş olan hakların temini, sürekliliği ve maslahatı için gerekli istişare, irtibat ve dayanışmaları sağlamak için her türlü uyuşturucuya bulanmışların sağlığının iadesi ve idamesi, zihinsel ve bedensel bütünlüğünü yitirmiş gençlerin toplumsal uyumu, yaşlıların bakım ve huzuru, Hasta ve hasta yakınlarının sorunlarını öğrenmek ve çözmek için gerekli çalışmaları, eğitimleri seminerleri düzenleyerek maddi-manevi mekanların temini ‘’ maksadıyla, Özellikle Gençlere, Yaşlılara, Hastalara ve Hasta yakınlarına ait maddi-manevi Sağlık alanında mevcut olan ve oluşabilecek olan sorunları çözme ayrıca hedef kitleyi geliştirici ve yönlendirici faaliyetlerde bulunmaktadır. Derneğimize yapılan başvurular ve dernek çalışanlarının sahada yaptığı gayretli çalışmalar neticesinde Sağlık ile ilgili olarak sıklıkla yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri kısaca ve başlıklar halinde aşağıda belirtilmiştir.

YAŞANAN SORUNLAR:

Hastanede uzun süre kalan yoğun bakım hastalarının yakınlarının barınak ve insani ihtiyaçları,

Hastanede Hizmet sunan Hekim ve Personelleri Seçememe ya da Tanıyamama,

Hizmet sunan Personellerin Soğuk ve İncitici Tavırları,

Film Randevu ve Sonuçları için Verilen Uzun Süreler,

MHRS Randevularındaki Tutarsızlık ve Saatlere Uyulmaması,

Polikliniklerde Hizmet sunanlarca gerekli Bilgilendirme Yapılmaması,

Yönlendirme Eksiklikleri ve Yanlışlıkların devamında meydana gelen maddi ve manevi mağduriyetler,

Tekerlekli Sandalye Sayısı ve Taşıyıcı Personel Yetersizliği (ACİL, ASKOM , ve YAŞLILAR vb için)

Hastanede Genel Temizlik Yetersizliği,

Muayene ve Tetkikler Esnasında Mahremiyet İhlali ve İçerideki Hastalar,

Sıraya Uyulmadan İçeri Alınan Hastalar ve Sıradaki Düzensizlikler,

Mesai Saatlerine Uyulmaması ve Personelin Yerinde Bulunamaması,

Heyet Rapor Oranlarında Tutarsızlık Yönündeki Şikâyetler,

Özellikle cerrahi Branşlarda ve Kadın Hastalıklarında Bayan Doktor ve Sağlık Çalışan sayı yetersizliği,

Diş hastanesinde randevu tarihlerinin uzun ve kullanılan malzemenin kalitesizliği.

ÇÖZÜM ÖNERİLERİ;

1-Yeni yapılacak hastanelerin projelerinde Özellikle Yoğun Bakım Servislerinde yatan hastaların yakınlarının çok yüksek maddi ve manevi kayıplarının ve mağduriyetlerinin önlenmesi, izalesi, insani ihtiyaçlarının temini ve tedariki için yer tahsis edilmesi. Yada mevcut Devlet Hastanesine yakın bir yerde inşa ederek ve hizmetlerini de gönüllü ve ücretsiz olarak sunmak istediğimiz ‘’ Mini Otel ‘’ projemize ( İki katlı olacak ve lobisi, WC’si, Banyosu, mutfağı, Bay- Bayan yatma odaları bulunacak şekilde planlanmış) iş adamlarımızın veya ilgili kurumlarımızın katkı sumasını rica ediyoruz.

2- Kanun koyucu ve düzenleyiciler tarafından ,Hasta hakları ile ilgili olarak ayrı ayrı bulunan tüm mevzuatlar, bildirgeler, yönetmelikler ve zamanın ihtiyacı gereği olarak yapılması gereken yeni çalışmalar bir araya getirilerek Özel, Modern,Yaptırımı Güçlü, Anlaşılır, Açık, Uygulanabilir, Caydırıcılığı olan ve Tek bir çatı altında toplanan Yeni ‘’Hasta Hakları Yönetmeliği’’ oluşturulmalı.

Bu yeni Yönetmelikte Hasta hakları birimine yapılan başvurularda oluşan mağduriyetlerde veya memnuniyetlerde uygun olarak ceza veya ödülleri gerektirecek usuller açık ve anlaşılır olmalı,

Kurumda Kim, Hangi birim, Hangi hizmet sunumu, İhlalin kapsamı ne kadar gibi tüm hizmet ve faaliyetler açık yazılarak bu hizmet aşamalarında kim nerede ihlal oluşturmuşsa o ilgili maddeye göre işlem yapılmalı.( Başvurular Hastanelerde oluşacak Hasta Hakları kurulunca değerlendirilmeli ilgili açık maddeye göre küçük çaplı suçların cezası uygulanmalı.

Örnek 1; MHRS’den verilen randevunun karşılıksız çıkması halinde hukuka uymayan durum tespit edilirse ilgili kişiden toplam geliri üzerinden Binde yirmi oranında kesinti yapılır. Ayrıca mağdur olan vatandaşa özel bir saat belirtilerek hizmet sunumu tamamlanır.

Örnek 2: Mesai saatinde yerinde bulunmayan personelin tespiti halinde tutulacak tutanak ile ilgili kişinin toplam geliri üzerinde Binde Yirmi oranında kesinti yapılır. Bu durum Engelli bir bireye uygulanmışsa Binde Kırk oranında kesinti yapılır. Maaş farkı olanlar hakkında ayrı planlamalar yapılmalı.

3- Tüm Kamu Kurumlarında, 50 ve üzeri çalışanı olan tüm özel ve Özerk kuruluşlarda (Fabrikalar, Üniversiteler, Milli Eğitim, Diyanet vb) Hasta Hakları ve Sorumlulukları Eğitimleri zorunlu olmalı veya Gönüllü Derneklerin Hasta Hakları ve Sorumlulukları ile ilgili vereceği eğitimlerde yer tahsisi sağlanması ve yeteri kadar zaman verilmesi zorunlu olmalı ayrıca ilgili kurumun çalışanlarının ilgili eğitimlere katılımı da yine zorunlu olmalı aksi halde yaptırım uygulanmalı,

4- Hastanelerin özellikle Poliklinik girişlerinde kıyafetleri ayrı olan Danışmanların sayısı artırılarak Triaj Uygulaması ile bilgilendirme ve yönlendirme yapmalı. Böylece Hastaların ilgisi olmayan branşlarda maddi-manevi mağduriyetinin engellenmesi, hekimlerin ve sağlık çalışanlarının daha kaliteli hizmet sunarak çalışanlarında mağduriyetinin engellenmesi, tarafların değerli kılınması ve ülke kaynakların israf olunmasının önüne geçilmeli.

5- Hastanede çalışan tüm personel mutlaka açık görünür, anlaşılır, okunur ve fotoğraflı tanıtıcı yaka veya boyun kartı kullanmalı, (Kim Doktor, Kim Hemşire, Kim Memur belli değil ve muhtemel başvurularda ilgili kişinin tespiti yapılamamakta yada Bir çalışan diğer çalışan adına konuşarak yanlış bilgi vermekte vb) kullanmayanlar hakkında yeni düzenlenecek Hasta Hakları Yönetmeliğinde belirtilecek cezalar uygulanmalı.

6- Bayanlar tarafından sıklıkla talep edilen( Genel Cerrah, Cildiye, Jinekolog vb) hekimlere pozitif ayrımcılık uygulanmalı, ( İlgili Branş uzmanlığını seçenlere Ek puan, Ek Ücret vb) yüksek talep edilen bölgeler için teşvik edici düzenlemeler yapılmalı.

7- Bundan sonra yapılacak projelerde Özellikle Polikliniklerde Mahremiyeti ihlal edici durumları gözetilerek Hekim- Hasta Mahremiyeti gözeten giderecek fiziki planlamalar yapılmalı ve Mevcut yerlerde Hasta - Hekim Mahremiyeti ve İhlalleri oluşan (Özellikle Cerrahi Branşlarda) birimlerde hızlı ve radikal düzenlemeler yapılmalı.

8- Hasta ve Hekim mağduriyetlerine neden olan Sağlık Kurul Günleri Normal Mesai dışında başka bir günde yapılmalı. Her İl’de Sağlık Kurul Raporlarını ve Haklı – Haksız Rapor Oranlarını kontrol edebilecek bağımsız kurullar oluşturulmalı.

9- Bir birimde bir kişinin yapabileceği bir işte lüzum olmadığı halde çok sayıda çalış(maya)anlar olduğu için normalde çalışan personellerin moral ve motivasyonu düşmekte, çalışanları da tembelliğe ve bahanelere yöneltmekte bu nedenle kamu kaynakları israf olmakta ve iş gücü normalin çok çok altına düşmektedir. Bunun için gerekli düzenlemeler ile iş tanımları yapılmalı hastalara hizmet için oluşturulacak yeni ve modern işlevsellikler artırılmalı.

Ayrıca Hasta Hakları ile ilgili ortak Çalıştaylar yapılarak gerekli, şefkatli, cesur, önleyici ve öncü fikir alıverişlerinin yapılması için Kamu yöneticileri, toplumun gönüllü tüm fertleri, sivil toplum kuruluşları ve basının güzide çalışanları ile birlikte bir araya gelebilmelidir.

Saygılarımızı arz ile Teşekkür eder, Hak İhlallerinin olmadığı sağlıklı günlerin temennisiyle tekrar herkesin Hasta Hakları Günü’nü tebrik ederiz.”

Kaynak: Editör:
 
Etiketler: Hastanede, kapıda, karşılandılar,
Haber Videosu
Yorumlar
BİNGÖL Egazete
Yazarlar
Önemli Haberler
Anketler
Belediye'ye devredilen askeri alana ne yapılsın ?
Süper Lig
Takımlar
P
Av
M
B
G
O
1
Başakşehir
27
0
1
3
8
12
2
Galatasaray
23
0
3
2
7
12
3
Kasımpaşa
22
0
4
1
7
12
4
Yeni Malatyaspor
21
0
3
3
6
12
5
Antalyaspor
20
0
4
2
6
12
6
Ankaragücü
19
0
5
1
6
12
7
Beşiktaş
18
0
4
3
5
12
8
Göztepe
18
0
6
0
6
12
9
Konyaspor
17
0
3
5
4
12
10
Trabzonspor
16
0
4
4
4
12
11
Sivasspor
14
0
4
5
3
12
12
Bursaspor
13
0
3
7
2
12
13
Fenerbahçe
13
0
5
4
3
12
14
Akhisar Bld. Spor
12
0
6
3
3
12
15
Kayserispor
12
0
6
3
3
12
16
Alanyaspor
12
0
8
0
4
12
17
Bb Erzurumspor
11
0
5
5
2
12
18
Çaykur Rizespor
8
0
6
5
1
12
Arşiv