Haber Detayı
05 Ocak 2015 - Pazartesi 11:00 Bu haber 1683 kez okundu
 
Zekâ ve hafıza eğitimine yeni bir boyut
Eğitimci Veysel Çeliker, “6-9 Yaş Zekâ ve Hafıza Eğitimi” konusunda 314 sayfalık içerik ve 500 civarı etkinlik içeren 10 bölümlük uygulamayı bitirerek kitaplaştırdı.
Eğitim Haberi


314 sayfalık içerik ve 500 civarı etkinlik içeren “6-9 Yaş Zekâ ve Hafıza Eğitimi” başlıklı 10 bölümlük uygulamayı bitirerek kitaplaştırdığını belirten Eğitimci Veysel Çeliker, zekâ düzeyleri, ilgi ve yetenekleri birbirinden farklı çocuklar ile beraber çalıştıklarını ve çok kısa bir sürede gözle görülür sonuçlar aldıklarını ifade ederek bu tarz bir çalışmanın çocukların eğitim-öğretim hayatına büyük katkılar sunacağını söyledi.

Mevcut eğitim sisteminin toplumun ‘kaliteli eğitim’ ihtiyacına cevap vermediği gibi çocukların körelmesine dahi sebep olabildiğini öne süren Çeliker, “Bunun en büyük sebebi eğitim sisteminin çocuğun algı ve yeteneklerini geliştirmeyi tercih etmeyerek okula başladığı ilk günde aileden gelen potansiyeliyle-zekâsıyla bir şeyler öğretmeye çalışmasıdır. Çocuklarımızdaki algılama ve öğrenme becerisi sağlıklı bir eğitim süreci ile geliştirilmediği için çocuklarımız belli bir yere kadar öğreniyor ve sonrasında da tıkanıyor. Çocuklarda bu tıkanıklığın yaşanmaması, öğrenmenin sağlıklı başlaması ve bir ömür boyu kolaylaşması için bu çalışmanın içerisine girdim” dedi.

ÇALIŞMANIN HEDEF KİTLESİ 6-9 YAŞ

Zekânın belli bir yaşa kadar hızlı bir şekilde gelişmeye müsait olduğunu sonrasında da sabitleşmeye başladığını söyleyen Çeliker, “değişik iddialar olmasına rağmen genel kanı çocuğun 9-10 yaşına kadar zekâsının, hafızasının hızlı bir gelişime müsait olduğudur. Ben kendim de bu kanaatteyim. Bu nedenle çalışmanın yaş aralığını 6-9 olarak belirledim” ifadelerini kullandı.

MALZEME SADECE BİR ADET KALEM

Eğitim için çok fazla argümana ihtiyaç duyulmadığını anlatan Çeliker: “Bu süreçte biri 6 diğeri 5 kişilik iki grup oluşturduk. 1 öğrencimizde ayrı bir periyotta bu eğitimleri aldı. Öğrenci velileri ise bu programın sağlıklı bir şekilde yürümesi için gerekli azami gayreti gösterdiler. Eğitimimizde her hangi bir ödev çalışması olmadı” dedi. Çeliker, öğrencilerin sadece bir adet kalemle çalışmayı gerçekleştirdiğini söyledi.

KISA ZAMANDA BAŞARI ALINDI

Kısa sürede verilen eğitimin sonucunu aldıklarını belirten Çeliker: “Bu programın çocuklar üzerindeki etkisinin çok değişik olduğunu teşhis ettim. Etkisinin her çocukta farklı bir zamanlama ile ortaya çıktığını söyleyebilirim. Fakat en erken 6.derste en geçte 14.derste sonuç aldığımızı gördüm. Çalışma toplamda 314 sayfa ve 500 civarı etkinlik içeriyor. Ağaç yaş iken eğilir, derler. Bu nedenle ilkokul döneminin ve özellikle okul öncesi ve 1.sınıf döneminin çok sağlıklı bir şekilde değerlendirilmesi gerektiğini sadece ben değil bütün eğitimciler söylemektedir. Yaptığım bu çalışmada bu kısa zaman aralığını en iyi şekilde değerlendirme amacını güttüm ve çocuklarda unutkanlık, dikkat dağınıklığı, öğrenme güçlüğü gibi olumsuzlukların tamamen ortadan kalktığını gördüm. Bunun yanında anlama kabiliyeti, algı yeteneğinin sağlıklı bir düzeye geldiğini söyleyebilirim. Bu kadar kısa sürede gözle görülür bir şekilde gerçekleşen başarının bir ömür boyu süreceği kanaatindeyim” dedi.

ÇALIŞMANIN KAPSAMI GENİŞLETİLECEK

Teknolojiden yararlanarak çocuklarda zekâ düzeyini, puanını daha da artırabileceğini ve bunun yanında da “Kaynaştırma Öğrencisi” diye adlandırılan ve belli bir düzeyde öğrenme güçlüğü çeken, özel eğitime tabi tutulan çocuklar üzerinde de çalışmalar yürüteceğini, çalışmasına ek olarak yine bu yaş aralığı içerisinde 2. Düzey eğitimi olarak “profesyonel satranç destekli aklı doğru-sağlıklı kullanabilme’ eğitimini de tasarlayacağını belirten Çeliker, “Her çocuğun hayatı boyunca böyle bir eğitime sadece bir kez muhatap olmasının bir ömür boyu öğrenmeyi kolaylaştıracağına ve zekâ seviyesini artıracağına inanıyorum” dedi.

VELİLER UYGULAMADAN MEMNUN

“Zekâ ve Hafıza Eğitimi”nin çocukları üzerindeki etkisini anlatan veliler ise yöntemden oldukça memnun.

Öğrenci Velisi Meral Bulut, eskiyle kıyas yapıldığında çocuğunun derslerini daha çok severek yaptığını ve kavradığını belirterek, “Eskiden olsa bir şeyi 10 kere anlatmam gerekiyordu ama şuan bu sorun ortadan kalktı. Aşırı bir dikkat dağınıklığımız söz konusuydu. Dikkatini bir konuda yoğunlaştırmakta epey zorlanırdık. Öyle ki kızımın okuma-yazmayı bile öğrenemeyeceğine kesin kanaat getirmiştim. Söylediğimiz bir şeyi beş saniye içinde unutuyordu. Fakat Veysel hocamızın 2 aylık eğitimi sonunda o kadar çok şey değişti ki buna ben bile inanamıyorum. Bir anne olarak bana bu mutluluğu yaşatan Veysel Hocama çok teşekkür ediyorum.” 

Öğrenci Velisi Murat Çaka, eğitime başladıktan kısa bir süre sonra etkisini hemen gördüklerini ve okuma-yazmaya daha kısa sürede geçildiğine dikkat çekerek, yöntemden memnun olduğunu söyledi.

Öğrenci Velisi Nizam Üzer, “Çocuğumda sorumluluk bilincinin çok geliştiğini gördüm. Olgunca davranışlarda sergilemeye başladı ve eksikliklerinde de yavaş yavaş toparlanma görüyorum. Çocuğum 1. Sınıfta olmasına rağmen 2.sınıf öğrencileriyle aynı düzeyde olduğunu görüyorum” dedi.

Öğrenci Velisi Yeter Metin ise okumaya karşı çok olumlu bir tavır oluştuğunu, program sayesinde düzenli ve programlı olma alışkanlığı kazandığı belirterek, anlama kabiliyetinde çok gelişme olduğunu söyledi.

Öğrenci Velisi Mehmet Gündoğdu, “Kızım 3. Sınıfa gidiyor. Veysel hocam 8. Ders gününde, ders başladıktan 1 saat 40 dakika sonra cebime mesaj gönderdi ve kızımın çarpım tablosunun tamamını ezberleyerek öğrendiğini söyledi. Ben kendim 3 hafta uğraşarak 5’lere kadar kısmen çarpım tablosunu öğretebilirken ders bitiminde kızım sorduğum bütün çarpma işlemlerine çok rahat bir şekilde cevap verdi. Eğitimimiz şuan devam ediyor ve daha güzel şeyler öğreneceğine de inanıyorum” dedi.

 

Kaynak: Editör:
 
Etiketler: Zekâ, ve, hafıza, eğitimine, yeni, bir, boyut,
Haber Videosu
Yorumlar
BİNGÖL Egazete
Yazarlar
Önemli Haberler
Anketler
Belediye'ye devredilen askeri alana ne yapılsın ?
Süper Lig
Takımlar
P
Av
M
B
G
O
1
Beşiktaş
6
0
0
0
2
2
2
Evkur Yeni Malatyaspor
6
0
0
0
2
2
3
Galatasaray
6
0
0
0
2
2
4
Kayserispor
4
0
0
1
1
2
5
Atiker Konyaspor
4
0
0
1
1
2
6
Demir Grup Sivasspor
3
0
1
0
1
2
7
Fenerbahçe
3
0
1
0
1
2
8
Trabzonspor
3
0
1
0
1
2
9
MKE Ankaragücü
3
0
1
0
1
2
10
Kasımpaşa
3
0
0
0
1
1
11
Medipol Başakşehir
3
0
0
0
1
1
12
Antalyaspor
1
0
1
1
0
2
13
Bursaspor
1
0
1
1
0
2
14
Akhisarspor
1
0
1
1
0
2
15
Çaykur Rizespor
1
0
1
1
0
2
16
BŞB Erzurumspor
0
0
2
0
0
2
17
Göztepe
0
0
2
0
0
2
18
Aytemiz Alanyaspor
0
0
2
0
0
2
Arşiv